tisdag 4 maj 2010

Ett angenämt problem

Sommaren är räddad - jag ska få lära mig massor! Helst av allt vill jag lära mig så mycket att det kommer att ta 250% av heltid under sommarterminen, men jag har ännu inte riktigt kommit fram till om det personlighetsdragets konsekvenser är bra eller dåligt för min hälsa. Om det inte är bra så måste jag välja bort över hälften av kurserna och att välja bort saker ger mig ångest = är dåligt för min hälsa. Se själva hur svårt det kommer att bli att välja när alternativen ser ut såhär:
  • Kreativt skrivande 7,5 hp
  • Marknadsföring 7,5 hp
  • Medieanalys 7,5 hp
  • Att skriva för webben och interaktiva medier 7,5 hp
  • Barn- och ungdomslitteratur 7,5 hp
Allra bäst vore det kanske att hoppa på en mattekurs också och lära mig förhållandet mellan tidsåtgång och tidstillgång, så att jag slipper liknande problem i framtiden ...

5 kommentarer:

Karin sa...

Jag känner igen problemet! Det finns alldeles för många roliga saker att lära sig samtidigt.

Heléne sa...

Precis, Karin! Jag blir nästan ledsen när jag tänker på hur mycket roliga saker som jag inte kommer att hinna lära mig i livet.

Johanna sa...

Jag skulle lätt kunna välja bort de tre i mitten och koncentrera mig på kreativt skrivande och barn- och ungdomslitteratur :)

Ica sa...

bort med marknadsföring och medieanalys. =) De andra låter för roliga.

Heléne sa...

Men jaaaag tycker ju att alla verkar minst lika roliga, Johanna och Ica.

Det börjar luta åt att lotta om saken!