måndag 17 maj 2010

Effektiv förträngning

Det är strålande vackert väder och jag har bestämt mig för att jag inte får lämna lägenheten förrän jag skrivit klart minst en av fyra texter som ska vara klara inom två veckor. Eftersom jag tycker så synd om mig själv varvar jag skrivandet med andra saker som man egentligen ska göra på regniga dagar. Dock, måste jag erkänna, är jag ohyggligt effektiv om man mäter aktiviteter/ord, och det gör man om man inte vill behöva ställa sig och banka huvudet i väggen i ren skolprestationsångest. Hur som helst, på 127 ord har jag hunnit med att:

1. Rensa bland mina skor. På en timme har jag lyckats kasta 16 par, och hallen ser fortfarande ut som ett bombnedslag hos en något besatt samlare. Jag har bestämt mig för att endast ha 50 par skor kvar när jag är färdig och beräknar att det kommer att ta ytterligare ca 2 timmar innan jag har nått mitt mål.





2. Göra en lampa. För det har jag behövt klippa ut och sy fast 117 pappersbitar och 3 tårtspetsar och det har jag hunnit på hälften av de skrivna orden.



I den här takten kommer jag att hinna göra om hela lägenheten innan de där texterna är klara! Det är inte så illa pinkat, om jag får säga det själv. Men om sanningen ska fram så skrev jag det här långa inlägget av en enda anledning: Att jag ju vill visa min fina lampa. Seså, ge mig beröm nu!

5 kommentarer:

séra Jónatan sa...

Tjusig lampa! Och fantastiskt många skor!
Du gör mer kreativt än jag vid studiepress. Jag ägnar tiden åt att klippa naglarna och peta öronen; tar litetid, men får mig på banan igen.

Heléne sa...

Tack, Sera Jonatan (´´)! Skönt att höra att även du har en taktik vid studiepassen. Kan tänka mig att du får en hel del gjort ... Mina erfarenheter säger mig att det inte tar alls lång tid att peta öron och klippa naglar.

Heléne sa...

Och ja, många skor, indeed. Men sedan jag skrev inlägget är jag hela tre par skor fattigare. Aj, min själ!

Johanna sa...

Ååhh, du är såååå duktig! Duktiga du! :) Jag är lätt avis på alla dessa skor och känner att det var nog rätt att ge de där till Ica eftersom du uppenbarligen har väldigt många :) Tack för en trevlig kväll igår! :)

Heléne sa...

Åh vad härligt det känns med spontant beröm, Johanna. Tack!

Och ja, det var kanske rätt att ge dem till Ica ... Jag såg nämligen också att jag har två snarlika par redan.

;)

Tack själv, det var mucho trevligt!